DETOX DAG 3

DETOX DAG 3
15 januari 2015

Vandaag gestart met het gebruikelijke ochtendritueel (zie detox dag 1). Hierna ssoberapje Sober Up in de tas en meegenomen richting werk, start met vergadering en daar lekker rustig aan mijn sapje genuttigd. Tijdens de lunch had ik het sapje: Simply Green. De jongens van het werk vroegen zich af of ik NOG niet aan eten was. Een ander zei:”Je lijkt mijn moeder wel!”. Zijn moeder bleek in de ochtend aan de groene smooties te zijn. Ik vertelde hem dat dit een gezonde simply greenkeuze was van zijn moeder. Na 15 uur toen de jongens uit school kwamen had ik het wat moeilijker. Ik had verkeerd ingeschat wat sapjes betreft, en geen een voor later op de middag meegenomen. De vorige twee dagen nam ik het 4e sapje in de avond maar nu was ik vroeg mijn bed uit dus de dag langer. Ben maar extra water gaan drinken maar mijn maagje knorde echt wel. Ach dan weet ik ook weer eens hoe echt trek hebben ook alweer voelt. Mijn collega had zelf denk ik lekkere trek en trok een zak cassave open en ging dit uitdelen aan de jongenschocolade. Later lag de zak open op het aanrecht, normaal zou ik ook een graag gedaan hebben. Of als je even in de voorraadkast moet zijn, even een dropje pakken is er niet bij. Ik wordt me ineens erg bewust van dat tussendoor wat in je mond stoppen dus zo gemakkelijk gaat. Kijk, die bewustwording daar ben ik erg blij mee.
Om 17.30 uur thuis en snel sapje Chocolate Surprise uit de koelkast gehaald en een slokje genomen. Ik kon de smaak een stuk beter waarderen dan gisteren, wellicht omdat ik echt trek had. Ondertussen met manlief zijn maaltje staan koken. Ik kan prima maaltijden bereiden nu ik aan sapvasten ben. Mijn humeur is echt opperbest, boven verwachting en ik voel me ook niet slap ofzo. Lekker badje en vroeg mijn bedje in.

