DETOX DAG 2

Detox dag 2
14 januari 2015

De dag begon natuurlijk weer met het gebruikelijke ochtend ritueel (zie bij detox dag 1) hierna het eerste sapje van de dag.

Sober Up sober
Ingrediënten: Wortel, Appel, Citroen, Gember, Kurkuma, Honing, Ginseng en Zwarte Peper.

Dit is wat de Sapwinkel erover verteld: Een heerlijke wortelsap waar je een echte kick van krijgt!

Wat ik ervan vond:
Wow!! HEFTIG!!! Mocht je niet van gember houden dan heb je met dit sapje echt heel erg pech want dit is echt een heel pittig sapje. Ik heb er echt meer dan een half uur over gedaan om alles op te krijgen. Eenmaal aan de smaak gewent is hij wel goed te doen maar echt pittig is deze zeker. Ja een kick krijg je er zeker wel van.

Hierna op de sportschool 45 minuten cardio gedaan. Ik dacht ik begin maar even niet direct met mijn normale zware krachttraining want ik moet ook nog werken tot 22.30 uur. Maar toch behoorlijk mezelf in het zweet gewerkt en de hartslag hoog gehouden. Was echt goed te doen. Onderweg naar werk sapje nummer 2 van de dag.

simply greenSimply Green
Ingrediënten: Bleekselderij, appel, venkel, Romaine-sla, komkommer, citroen, gember en peterselie.

Dit sapje heb ik al beschreven bij dag 1. Ik moet zegen dat het een makkelijk sapje is om te drinken.  Dit sapje dronk ik vanuit de sportschool in de auto. Eerst een collega opgehaald die meereed en toen door naar het werk. Al met al dit een half uur over gedaan. Elke slok warm laten worden in je mond en het speeksel (spijsverteringsenzymen hun werk laten doen). Ik werk in de jeugdhulpverlening op een groep met jongeren met een gedragsstoornis, waar we in de avond natuurlijk gewoon avondeten. Maar ik niet. Gelukkig ging mijn collega koken en had ik hun al ingelicht over mijn detox. De jongeren vonden het maar wat vreemd. “He eet je dan helemaal niets” en ‘hoelang ga je dat dan volhouden” waren de opmerkingen. Ik heb ze even wat uitleg gegeven over wat ik aan het doen ben en waarom. Maar wat zagen de kippenpootjes met krieltjes er lekker uit en wat rook het heerlijk. Als avondmaaltijd nam ik het volgende en derde sapje van de dag.

Chocolate Surprisechocolade
Ingrediënten: Rauwe cacao, rode biet, munt, wortel, broccoli, rode kool, avocado, appel, limoen en gember.

Dit is wat de Sapwinkel erover verteld:
Wanneer je deze heerlijke rode sap drinkt word je verrast door de rauwe cacao nibs. Rauwe cacao is nummer 1 antioxidant en goed voor je hart. De avocado zorgt voor een goede opname van de vitaminen en mineralen uit de 9 andere ingrediënten. Een zoetige sap die je energie geeft met een vleugje liefde.

Wat ik ervan vond:
Mwha, ik vind rode biet in een sapje gewoon niet zo geslaagd. Het is te doen hoor maar niet mijn favoriete smaak. Dus tja niet echt geweldig voor mij. Maar met al zijn waardevolle ingrediënten waardeer ik hem wel voor wat het is.

Later op de avond nog een vierde sapje

spinazeSpinach Power
Ingrediënten: Spinazie, gele paprika, ananas, komkommer, wortel, broccoli, avocado, citroen, appel, peterselie en gember

Dit is wat de Sapwinkel erover verteld:
Maar liefst 11 ingrediënten versterken de kracht van deze spinaziesap. Een overweldigend scala aan vitaminen en mineralen. De ananas maakt de sap heerlijk zoet, de vezels en bijzondere enzymen zijn een weldaad voor het lichaam. De verse spinazie geeft de sap kleur en is onder andere rijk aan vitamine K voor gezond bloed. De avocado zorgt voor een makkelijke opname van de vitaminen en mineralen door zijn gezonde vetten.

Wat ik ervan vond:
Ik vond dit een makkelijk sapje om te drinken, natuurlijk wel weer de bite van gember en citroen die goed te proeven is. Maar die zijn natuurlijk echt onmisbaar voor afvoeren van de afvalstoffen dus logisch dat ze erin zitten. Ik vond deze wel lekker.

Om 23 uur vanavond was ik weer thuis, een lange dag met sport en werk maar toch genoeg energie. Ik voel me goed en fit en nee geen honger of knagende buik. Ik heb de hele dag veel water en groene thee gedronken en nu lekker mijn bedje opzoeken. Morgen weer vroeg op.

