Snel­le Thai­se pom­poen­soep

IMG_4689Ingrediënten

  • 2 el kokosolie
  • 1 ui (gesnipperd)
  • 2 tenen knoflook (grof gesneden)
  • 850 g (fles)pompoen
  • 1 handsinaasappel
  • 250 g winterpeen (in plakjes)
  • 35 g yellow curry paste (pakje)
  • 1 blik kokosmelk (400 g)
  • 400 ml groentebouillon (van tablet)
  • 1 bakje koriander (15 g, grof gesneden)
    cpompoen

Bereidingswijze

  • Verhit de olie in een soeppan en fruit de ui en knoflook 5 min. op laag vuur.
  • Was ondertussen de pompoen en halveer in de lengte. Verwijder de zaden en de draderige binnenkant met een lepel, laat de schil zitten. Snijd beide helften in blokjes van 2 cm. Pel de sinaasappel en verdeel in partjes.
  • Doe de pompoen, winterpeen, sinaasappel en currypasta bij de ui. Voeg de kokosmelk en bouillon toe en breng aan de kook. Laat met de deksel op de pan 30 min. zachtjes koken.
  • Pureer de soep met de staafmixer en bestrooi met de koriander.
  • Wilt u uw soep pittiger, dan kunt u alle currypasta erin doen, ik heb ervoor gekozen dit niet te doen en heb het ingevroren voor een volgend soepje.
  • Lekker met een broodje met pittige kruidenboter
Voedingswaarden (per eenpersoonsportie)
Energie: 345 kcal       Eiwit: 5 g
Vet:        29 g              Koolhydraten: 14 g
Bron: Allerhande 10 2013 

pakje

Normaal ben ik geen fan van koken met een pakje, maar na inspectie van het pakje kon ik alleen e-nummer 330 (citroenzuur) vinden en dit wordt in mijn e-nummer-app op mijn mobiel aangemerkt als veilig. Dus vooruit, voor een keertje dan maar. Wel een uitdaging om deze mix zelf na te maken de volgende keer dat ik hem maak.

