Review Lovechock Cherry Chili

Lovechock-Cherry-Chili-en

Vandaag kwam Cathy Verschoor, schrijfster van weblog (K)eet mee, mij interviewen over mijn ommezwaai wat betreft eten. Zij deed dit in het kader van haar opleiding tot natuurvoedingsdeskundige. Al babbelend met een kopje thee de uitgelezen kans om de nieuwe smaak van Lovechock eens te proeven.  Ik vind het uitpakken van de chocolade altijd al een feestje. De chocolade is zo vernuftig en kleurrijk verpakt welke duurzaam geproduceerd is en de folie is biologisch afbreekbaar waardoor het zo in de groenbak kan. Daarnaast  altijd een daily inspiration!

loveIk word blij als ik dit stukje donkere rauwe organische cacao zie. Gezoet met kokosbloemsuiker dus een hele gezonde variant van de reguliere chocoladereep waarbij je heel erg je best moet doen om niet alle vier de stukjes direct op te eten.  De cacao wordt niet gebrand en is koudgemalen en zit daardoor nog vol met blijmakende stoffen zoals triptofaan (stressverlagend en zorgt voor een vrolijk gevoel) en anandamide (het stofje dat ook vrijkomt bij een runners high).

De vulling van zoete kersen proef ik in eerste instantie er niet aan af, de cayennepeper is de eerste sensatie die mijn smaakpapillen prikkelt. Een heel pittig stukje chocolade, maar zo enorm passend omdat hierna de zoete smaak van de kersen duidelijk opkomt.  De kersen geven ook een chewy bite aan de chocolade. Al met al een lekker zoet hapje met een pittige bite, waar je wel even wakker van word!

*

 

