Groentensoep

Ingrediënten (voor een grote pan)

  • Ik had nog de harten van de courgette over. Deze bleven over van de ta­gli­a­tel­le van cour­get­te, van gisteren.  Zonde om deze mooie biologische stukken groenten weg te gooien natuurlijk.

Daarnaast lag er nog wat in de koelkast wat op moest:IMG_4556

  • 1 stronk broccoli
  • 1/2 witte kool
  • 2 zoete aardappels
  • 4 winterpeentjes
  • 1 ui
  • 3 teen knoflook
  • 2 cm verse gemberwortel
  • kokosolie
  • 2 eetlepels heldere kippenbouillon gistvrij
  • Keltisch zeezout
  • peper
  • 2 laurierblaadjesIMG_4550
  • 3,5 liter water
  • 100 gram zalmsnippers

Bereidingswijze

Snijd de groenten in stukken. Doe een klontje kokosolie in de pak en fruit de groenten licht aan. Voeg bouillonpoeder toe. Laat het geheel zo’n 15-20 minuten zachtjes koken.  Pureer met een staafmixer de groenten. Voeg 2 blaadjes laurier toe en voeg peper en zout naar smaak toe.

Doe voor 2 personen soep in een pan apart. Hier voeg ik de 100 gram zalmsnippers aan toe en laat het even mee warmen,  Dit serveer ik met geroosterd zuurdesemspeltbrood met een tapenade van feta, zongedroogde tomaten en pesto. ToIMG_4554maat met mozzarella. De rest van de soep vries ik in voor een makkelijke lunch komende week.

volg mij op images

