In mijn badkamer

Vorige week liep ik samen met een vriendin bij de drogisterij. Een winkel vol spullen en ik bedacht me daar dat ik daar eigenlijk helemaal niet zoveel te zoeken had. Ik koop al een tijdje geen shampoo of crèmespoeling voor mijn haar, geen douchegel, geen maskertjes, crèmes of make-up remover voor mijn gezicht. Een gekke gewaarwording, een winkel vol spullen en ik kies ervoor om het niet te kopen, niet te gebruiken. Voor mij geen siliconen, sulfaten en parabenen in verzorgingsproducten.  Maar wat dan wel?

IMG_4520

Ik ben helemaal fan van Marseillezeep. Ik douche en badder ermee, ik gebruik het als scheerschuim. Ik was mijn haren met de zeep. Ik gebruik een kopje water met een scheut appelazijn om mijn haar te spoelen, hierdoor sluiten de haarschubben zich en wordt mijn haar heerlijk zacht en kambaar. Ik maak mijn gezicht schoon met koudgeslingerde honing en de huid rondom de ogen met Argan of olijfolie. Ik maak een maskertje van honing  met groene klei. Kokosolie, extra virgin is mijn bodycrème.  Tevens poets ik mijn tanden een mengsel van kokosolie en backingsoda. Lees hier hoe je zelf je tandpasta kan maken.  In bad gaat epsomzout of een paar druppels etherische olie. Droge haarpuntjes krijgen een drupje arganolie. Geen badkamer vol met flessen en potjes. Merendeel van mijn verzorgingsproducten zijn gewoon eetbaar! Hoe mooi is dat?

