Omega 3 uit Algen

Omega 3 is een essentieel vetzuur wat bestaat uit EPA en DHA. Essentieel wil zeggen dat je lichaam het nodig heeft. Maar het lichaam kan het zelf niet aanmaken. En dus moet je het via je voedsel binnenkrijgen.

Omega 3 vetzuren klinkt misschien als een dikmaker maar niets is minder waar. Het zijn gezonde vetten de je juist helpen bij de verbranding van lichaamsvet. Het zorgt ervoor dat de vetverbranding gestimuleerd wordt.  Omega 3 vetzuren hebben daarnaast ook vele andere positieve uitwerking op je lichaam zoals:

  • is het goed voor je hart en vaatsysteem (vaatverwijding en betere doorstroming)
  • Verlaagt het je gehalte aan bloedvetten (vermindering van het risico op “aderverkalking”)
  • Verlaagt het de bloeddruk
  • Verlaagt het je cholesterol
  • Vermindert het de kans op hart- en vaatziekten

Ook zijn er daarnaast nog vele andere voordelen. Het is goed voor je ruggenmerg en zenuwstelsel, remt ontstekingsprocessen, versterkt je weerstand en omega 3 beïnvloedt ons IQ en gedrag positief. Vele onderzoeken wijzen uit dat er samenhang is tussen slechte concentratie, depressie, dementie en een lage opname van omega 3.

Vaak zie je capsules omega 3 in combinatie met omega 6. Maar omega 6 krijg je voldoende binnen door gezonde voeding en hoeven we ons echt niet druk te maken dat we dit niet voldoende binnenkrijgen.

Hoe kan je via voeding voldoende omega 3 binnenkrijgen:

Omega 3 is onder andere te vinden in sommige vette vis, verschillende soorten oliën, groenten en in bepaalde zaden

Zo kun je deze vetzuren bij het visschap vinden in vette koudwater-zeevis zoals:

  • haring
  • zalm
  • tonijn
  • makreel
  • sardines
  • ansjovis

Wat betreft de oliën moet je denken aan:

  • lijnzaadolie
  • walnootolie
  • sojaolie

En als laatste voorbeeld, een paar groenten:

  • Avocado
  • veldsla
  • spinazie

En als laatste voorbeeld, zaden:

  • Chiazaden (bevat zeer veel omega 3

Vroeger gebruikte ik vloeibare omega3 vis olie. Ik wil graag weer wat meer Omega3 binnen krijgen maar nu niet vanuit vis omdat je dan vaak ook vervuiling meekrijgt waar je niet op zit te wachten. Ook wordt de vis meestal niet duurzaam gevangen. En is het belastend voor de visstand. Vis kan zelf geen Omega3 (EPA en DHA) aanmaken en verkrijgt dit door het eten van algen. Dus waarom niet een voedselketen overslaan voor je bron van Omega3.

Zo stuitte ik op algenolie

  • Omega-3 EPA en DHA in zijn meest pure vorm,
  • 100% vrij van toxische stoffen en verontreiniging en GMO vrij
  • Natuurlijk geteelde algen onder gecontroleerde omstandigheden.
  • Geschikt voor vegetariërs en veganisten, met het Vegan Keurmerk (geen gelatine capsule).
  • Vrij van tarwe, suiker en zuivel.
  • En ook nog en voor een heel mooi prijsje!!

Ik vond ze bij de Aandachtswinkel voor maar 17,46 per pot van 60 caps (incl verzendkosten bij bestelling van 3 potten)

Advertenties